طریفی حسینی:
جذب بیشتر از هزار مربی در آموزش و پرورش استثنایی تا آخر سال
فقط سفر: به گزارش فقط سفر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جذب بیشتر از هزار مربی در آموزش و پرورش استثنایی تا آخر سال اطلاع داد.
به گزارش فقط سفر به نقل از مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری امروز ضمن اشاره به برگزاری سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این آزمون استخدامی که ۲۱ مهربرگزار شد؛ هزار مربی امور آموزش معلولان جذب سازمان آموزش و پرورش استثنایی شدند. نتایج این آزمون هم طی هفته گذشته، اعلام گردید. وی در رابطه با جزئیات این آزمون و آمار پذیرفته شدگان اظهار داشت: در این آزمون فقط افرادی می توانستند شرکت نمایند که دارای حداقل مدرک لیسانس کاردرمانی و گفتاردرمانی بودند. البته تعداد فارغ التحصیلان این رشته ها در کشور کم است؛ بنابراین در این آزمون ۲۴۱۶ نفر ثبت نام کردند که از این بین ۱۶۷۳ نفر در آزمون حاضر شدند. طریفی حسینی با اشاره به اینکه برای استخدام مربیان هم مصاحبه های تخصصی برگزار کردیم اظهار داشت: ۱۱۶۸ نفر طی فرآیند چند برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی آزمون مربی اموز آموزش معلولین مجاز شدند که از این بین ۵۲۵ نفر در مرحله اول قبول نهایی شدند؛ تلاش می نماییم با مشارکت استان ها هر چه سریع تر امکان فعالیت این ۵۲۵ نفر را در مدارس استثنایی فراهم نماییم به صورتی که همزمان بتوانند دوره های ضمن خدمت را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اشاره به خالی ماندن ردیف های استخدامی آزمون مربی امور آموزش معلولین و نیاز سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جذب مربی اظهار داشت: با هماهنگی با معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت خانه تلاش می نماییم تا ۵۴۱ نفر دیگر را در مرحله تکمیل ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فرابخوانیم. بزودی دفترچه تکمیل ظرفیت را منتشر نماییم و تلاش می نماییم برای افرادی که موفق نشدند به مرحله ارزیابی تکمیلی برسند، تا پیش از پایان سال مجدداً مرحله تکمیل ظرفیت را تعیین تکلیف نماییم. طریفی حسینی ضمن اشاره به این که ۸۱۹ مرکز جامع برای سنجش سلامت کلاس اولی ها در سرتاسر کشور وجود دارد؛ اظهار داشت: عرضه خدمات توانبخشی در حوزه های نقص توجه، اختلال یادگیری و هیجانی و رفتاری دانش آموزان در این مراکز صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه شرایط پذیرش نوآموزان پیش دبستانی و عرضه خدمات به آنان در این مراکز به صورت مجانی انجام می شود؛ اظهار داشت: نوآموزان در صورت تشخیص اختلال از خدمات آموزشی و توانبخشی این مراکز با رویکرد بهنگام و مجانی استفاده می کنند؛ خیلی از نیروهای کاردرمان و گفتار درمان هم که اخیرا در آزمون اخیر استخدام شدند، در این مراکز ساماندهی خواهند شد. وی با اشاره به اینکه در همین مراکز مشخص خواهد شد که کودک در مدارس عادی باید درس بخواند یا مدارس استثنایی؛ اظهار داشت: کمیته جای دهی آموزشی در این مراکز جامع بوجود آمده است و معلم مرتبط و نیروی توانبخشی، که کار تست و آزمون دانش آموز را انجام داده؛ نوع مدرسه و خدماتی را که دانش آموز به آن نیاز دارد، مشخص می کند. وی ضمن اشاره به این که خیلی از دانش آموزان با اختلالات بینایی یا شنوایی یا دارای معلولیت جسمی و حرکتی، در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.؛ اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز قبول کردند که ۳۰۰ مدرسه بزرگ را در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان استثنایی مناسب سازی کنند تا این دانش آموزان استثنایی هم بتوانند با این مناسب سازی فیزیکی از این مدارس استفاده نمایند. طریفی ضمن اشاره به ضرورت اتخاذ یک برنامه عملی برای مهارت آموزی معلمان دانش آموزان استثنایی اظهار داشت: علاوه بر بحث مهارت آموزی، از مهر سال آینده دو رشته امور خدمات عمومی و رشته موسیقی هم برای دانش آموزان به مدارس استثنایی اضافه می شود؛ همینطور درحال بررسی برای ایجاد رشته گیاهان دارویی، دستیاری کشاورزی و کمک سراجی هستیم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب