صحرایی عنوان كرد؛

توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس در برنامه آموزش وپرورش

توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس در برنامه آموزش وپرورش

به گزارش فقط سفر، وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اهمیت توانمندسازی معلمان، اظهار داشت: توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس یکی از برنامه های اصلی ما در آموزش وپرورش است.



به گزارش فقط سفر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اردیبهشت ماه امسال مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان فرمودند چند سال این سند تحوّل را گذاشتیم در کشو، درش را هم بستیم! هیچ تحرّکی انجام نگرفت، [لذا] ضرر کردیم… خب حالا بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازبینی قرار گرفته، که رو به پایان است و درحال نهایی شدن است، هم «نقشه راه» برای اجرای آن آماده شده، که اینها همه مهم می باشد. به ویژه این نقشه ی راه برای اجرای سند خیلی مهم است؛ بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل نماییم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد؛ این خبر خوبی است. نگذارید وقفه ایجاد بشود و کار را بطور جدّی پیش ببرید.
و حالا کمتر از گذشت یک ماه از این دیدار کلیات الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و بخشنامه رشد معلمی در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش تصویب گردید.
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، در این نشست ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیأت همراه اظهار داشت: فقدان رییس جمهور دلسوز و خدمتگزار مردم، ضایعه ای دردناک است. خدایا ما جز خیر و خوبی از او ندیده ایم و این پاداش کسانی است که برای رضای خدا و آسایش خلق او کار می کنند.
وی با تأکید بر اهمیت توانمندسازی معلمان گفت: توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس یکی از برنامه های اصلی ما در آموزش وپرورش است این کار بطور جدی درحال پیگیری و انجام است.
صحرایی با تأکید بر اهمیت آموزش و بازآموزی همکاران فرهنگی گفت: توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس یکی از برنامه های اصلی ما در آموزش وپرورش است و این کار بطور جدی در حال انجام می باشد همه کارکنان آموزش وپرورش شامل بخشنامه مسیر رشد معلمی می شوند.
صحرایی با اشاره به اهمیت برنامه درسی ملی و مرجعیت معلمان اشاره کرد: مبنای آموزش وپرورش برنامه درسی ملی و مرجعیت معلمان است و نباید چیزی غیر از این باشد، همان طوری که رییس جمهور شهید بر ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی تاکید داشت برای ما هم ارتقای مدارس دولتی و توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم در اولویت است.
گفتنی است یک هزار و سی و نهمین (۱۰۳۹) جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش وپرورش اجرا شد.
در ابتدای جلسه اعضا مباحثی چون توجه جدی به مدارس، تقدیر و تشکر از تلاش آموزش وپرورش در راستای کیفیت بخشی به امتحانات نهایی دانش آموزان، طرح سوالات از کتاب های درسی، لزوم نظارت دقیق بر حوزه های تصحیح اوراق امتحانی، اطلاع رسانی دقیق درباره ی امتحانات نهایی، فراهم کردن محیطی آرام و به دور از استرس برای دانش آموزان و خانواده های آنان، ارائه گزارش برگزاری امتحانات نهایی، تاکید بر تقویت نظام ارزشیابی مطالب درسی، استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها برای برگزاری امتحانات، آموزش معلمان و مدیران مدارس و…، بیان نمودند.
همچنین «آئین نامه مسیر رشد معلمی» بعد از بحث و بررسی اعضای شورای عالی کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد بعد از بررسی و اصلاح موادی از آن ازطریق یک کارگروه ۸ نفره متن نهایی آن مجدداً در صحن علنی شورای عالی مطرح و به تصویب برسد.
این بخشنامه ناظر بر استانداردهایی است که برای ارزیابی صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان تهیه شده است.
آئین نامه مسیر رشد معلمی ناظر به راهبرد کلان ۱۳ سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در خصوص توسعه مستمر شایستگی ها و توانمندی های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه ای فرهنگیان و در اجرای ماده ۷ بخشنامه اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان تهیه شده است.
«بررسی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» دستور دوم جلسه بود که بعد از بحث و بررسی اعضای شورای عالی آموزش وپرورش کلیات آن نیز به تصویب رسید.
در اهداف و راهکارهای سند تحول بنیادین تاکید زیادی به ارتقای نقش و جایگاه مدرسه و ارکان آن در تعلیم و تربیت شده است از جمله؛ در هدف عملیاتی: ۷ افزایش نقش مدرسه به عنوان یکی از کانون های پیشرفت محلی، خصوصاً در ابعاد فرهنگی اجتماعی است.
در ادامه این جلسه دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی گفت: برگزاری امتحانات نهایی کاری فوق العاده حساس و دشواری است که مجموعه آموزش وپرورش به جهت اینکه این کار به نحو احسن صورت گیرد همگی درحال تلاش هستند.
وی اضافه کرد: الگوی مدرسه تراز سند برمبنای معیارها و شاخص هایی مبتنی بر سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی طراحی شده است. بدین سبب لازم است این نقشه راهنمای عمل مدیران، معلمان، والدین، دانش آموزان و سایر عوامل درونی و بیرونی مدرسه قرار گیرد.


منبع:

1403/03/10
18:24:23
5.0 / 5
329
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , خانواده , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری