در جلسه اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول مطرح شد؛

تأکید معاون اول قوه قضاییه بر اجرای دقیق و بموقع مصوبات

تأکید معاون اول قوه قضاییه بر اجرای دقیق و بموقع مصوبات

به گزارش فقط سفر، معاون اول قوه قضاییه، اظهار داشت: اجرای صحیح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول بستگی زیادی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی دارد و لازم است در این خصوص اقدام جدی و منسجم صورت گیرد.


به گزارش فقط سفر به نقل از مهر، سومین جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول روز شنبه، نهم تیر در حضور حجت الاسلام والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه قضائیه، حسن بابایی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائیه، پورسید، معاون حقوقی و امور مجلس، کاظمی فرد، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات، رییس مرکز رسانه قوه قضائیه و برخی از مدیران دستگاه های اجرائی اجرا شد. در آغاز این جلسه با یادآوری مصوبات جلسات پیشین، معاون اول قوه قضائیه، اشاره کرد: با توجه به این که قانون لازم الاجرا شده است، اقداماتی که هر بخش یا هر دستگاه باید انجام دهد، بصورت مصوبه ابلاغ می شود و در مهلت زمانی مقرر، مجری مصوبه بایستی آنرا اجرا نماید و چنانچه به هر علت مصوبه اجرا نگردید، لازم است در جلسه بعد علت آنرا توضیح دهند. حجت الاسلام و المسلمین خلیلی، اضافه کرد: اجرای صحیح قانون بستگی زیادی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی دارد و لازم است در این خصوص اقدام جدی و منسجم صورت گیرد. در ادامه این جلسه آخرین وضعیت فعالیت سامانه های موضوع ماده دو قانون بررسی و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت سامانه ثبت معاملات که در ماده ۲ قانون پیش بینی شده است بارگذاری شده و ظرف هفته جاری در یک استان بصورت پایلوت فعالیت خودرا شروع می کند. وی ادامه داد: ظرف یک هفته اخیر هماهنگی های لازم با رؤسای ادارات ثبت استانها، مسئولان اتحادیه های مشاوران و املاک و کانون سردفتران برگزار و مواد قانونی و تکالیف مقرر در قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول تشریح شد و اقدامات اجرائی اولیه از امروز شروع خواهد شد، البته به نحوی اقدام خواهد شد که اشکال و اختلال در امور جاری مردم انجام نشود. بابایی در ادامه اظهار داشت: برای اجرای ماده ۳ قانون لازم است دو سامانه راه اندازی شود و به سرعت اقدامات لازم در این مورد انجام شده است و از هفته آتی بصورت پایلوت دسترسی لازم به مشاوران املاک به سامانه کاتب داده می شود تا پیش نویس قراردادهای توسط مشاوران املاک در این سامانه ثبت گردد.

در ادامه این جلسه، رییس مرکز رسانه قوه قضائیه، اظهار داشت: بسته اطلاع رسانی و پیوست رسانه ای اجرای قانون، طراحی و آماده خواهد شد و تلاش می نماییم به نحو گسترده و دقیق درباره ی نحوه ی اجرای قانون برای عموم مردم آگاهی بخشی و روشنگری نماییم. جلسه پیگیری اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول بصورت هفتگی به ریاست معاون اول قوه قضائیه انجام می شود.

1403/04/10
10:05:41
5.0 / 5
269
تگهای خبر: ثبت , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری