روستای باقی آباد هرمزگان به موزه صنعتی تبدیل می شود

روستای باقی آباد هرمزگان به موزه صنعتی تبدیل می شود

به گزارش فقط سفر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار داشت: بخشی از روستای باقی آباد شهرستان بندرخمیر با همکاری بخش خصوصی به یک موزه روستایی ـ صنعتی تبدیل می شود.


به گزارش ایرنا، محمد محسنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روستای باقی آباد و نشست با مسؤلان فرهنگی و گردشگری بندرخمیر اضافه کرد: روستای باقی آباد بندرخمیر به علت پیش رو بودن در صنعت، موزه ای صنعتی و منحصربه فرد است که با نظارت مشاوران و کارشناسان میراث فرهنگی، طراحی، محوطه سازی و المان سازی شده و تبدیل به موزه روستایی ـ صنعتی می شود.
وی ضمن اشاره به موقعیت استثنایی و دارا بودن ظرفیتهای گردشگری و تاریخی روستای باقی آباد اظهار نمود: نزدیکی به خورخوران و جنگل های حرا، وجود مجموعه ای از خودرو های صنعتی قدیمی و همینطور یکی از بزرگ ترین آب انبارهای استان در این روستا می تواند روستای باقی آباد را بعنوان یکی از قطب های گردشگری تاریخی و طبیعی استان تبدیل کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان خاطرنشان کرد: تبدیل روستای مورد اشاره به موزه روستایی ـ صنعتی باهدف حفظ تاریخ و فرهنگ محلی و همینطور توسعه گردشگری صورت می گیرد.
محسنی تصریح کرد: موزه های روستایی صنعتی می توانند با نمایش اشیا و اطلاعات تاریخی، صنعت و زندگی روزمره گذشته را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند و آنها را با گذشته بیشتر آشنا کنند.
روستای باقی آباد در پنج کیلومتری شهر بندر خمیر واقع شده است و درگذشته در خیلی از زمینه های تکنولوژی مانند برق و انتقال آب از چشمه و آب های سطحی، آب انبار غیرمتعارف و مهندسی، سد خاکی و غیره پیش رو بوده است؛ شهر تالابی بندرخمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.



منبع:

1403/04/24
09:22:50
5.0 / 5
248
تگهای خبر: شهر , صنایع دستی , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری