رئیس قوه قضائیه:

روند رسیدگی به پرونده های قضایی تسریع یابد

روند رسیدگی به پرونده های قضایی تسریع یابد

به گزارش فقط سفر، رییس قوه قضائیه با بر ضرورت تسریع در روند رسیدگی به پرونده های قضایی اصرار کرد و اظهار داشت: برخی موارد مردم فارغ از هر نتیجه، درخواست دارند تا زودتر پرونده هایشان تعیین تکلیف شود.



به گزارش فقط سفر به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای بامداد پنجشنبه در دیدار با خانواده قضایی و کارکنان دادگستری استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این نهاد، ضمن اشاره به استماع مشکلات کارکنان دادگستری به ویژه در حوزه مسائل مالی، بیان کرد: به مشکلات معیشتی حاضر اذعان داریم.
وی اضافه کرد: اعتقاد ما این است که که این مسائل نباید بر کار ما و همین طور کیفیت ارائه خدماتی که به مردم می دهیم موثر باشد.

نمی توانیم رضایت ۱۰۰ درصدی مراجعات را برآورده کنیم

رئیس قوه قضاییه با اعلان اینکه نمی توانیم رضایت ۱۰۰ درصدی مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را برآورده نماییم اما دست کم می بایست با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم جلوی خیلی از نارضایتی ها را بگیریم، اشاره کرد: می بایست در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن مواجه گردید.
محسنی اژه ای به قضات و کارکنان دستگاه قضایی سفارش کرد که در رسیدگی به کار مردم تسریع کنند.
وی همین طور اضافه کرد: سختی های کار در بخش های مختلف عدلیه را می دانیم و تعدادی از آنها را با پوست و گوشت خود لمس کرده ایم، به همین دلیل تاکید داریم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع داشته باشیم.

تمکین به قانون را یک اصل اساسی می دانیم

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: بسیاری از مراجعان به من، یکی از مواردی را که مطرح می کنند این است که فارغ از نتیجه رأی، می خواهند آرای در رابطه با پرونده های شان هرچه سریعتر صادر شود.
اژه ای در ادامه با اعلان اینکه علاوه بر تعامل حسنه و مطلوب با مجلس، تعامل خوبی نیز با دولت دارد، بیان کرد: رییس جمهور بر سه مؤلفه «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در مقابل قانون» و «استفاده از تمامی ظرفیت ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضاییه بر این سه مؤلفه پای می فشاریم.
وی با اعلان اینکه تمکین به قانون را یک اصل اساسی می دانیم، اضافه کرد: چنانچه در مواردی اختلاف برداشت از قانون پیش آمد باید با گفتگو با دولت به یک نظر واحد نائل شویم و چنانچه از رهگذر گفتگو به نتیجه مشخص نرسیدیم، روال های قانونی معینی همچون رجوع به رأی وحدت رویه و یا درخواست تفسیر قانون از مجلس، وجود دارد.

1403/07/05
12:10:41
5.0 / 5
169
تگهای خبر: خانواده , خدمات , دستگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری