پیگیری های ایرنا نتیجه داد

پیگیری های ایرنا نتیجه داد

به گزارش فقط سفر، کاشان: بی مهری های سالهای گذشته به کویر مرنجاب تهدیدی برای این منطقه نمونه گردشگری بود که با پیگیری های ایرنا بخشی از مشکلات رفع شده و میتوان به استقبال گرم گردشگران از این ظرفیت بی بدیل در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان امیدوار بود.


به گزارش فقط سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، مدتی پیش نرخ ورودی به کویر مرنجاب بدون ضابطه افزوده شد که باعث گلایه گردشگران و عدم استقبال آنها برای بازدید از این کویر بکر و زیبا شد.
با پیگیری های ایرنا، امروز شاهد کاهش ۵۰ درصدی نرخ ورودی با اجرای طرح ساماندهی مرنجاب هستیم که اقدامی موثر در تقویت گردشگری در این منطقه است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به آغاز طرح ساماندهی کویر مرنجاب اظهار داشت: در جهت رونق گردشگری مرنجاب در قدم اول نرخ ورودی به کویر مرنجاب ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.
محمدجواد عبدلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: نرخ ورودی خودرو های سواری از یک میلیون ریال به ۵۰۰ هزار ریال، آفرودها از ۲ میلیون به یک میلیون ریال، اتوبوس ها از پنج میلیون به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کاهش پیدا کرد.
وی افزود: در جهت رونق گردشگری و استفاده بیشتر شهروندان کاشان و آران وبیدگل، نرخ ورودی شهروندان این مناطق مجانی شد تا شهروندان بتوانند از این موهبت الهی بیشتر از پیش بهره مند شده و شاهد شادی و نشاط اجتماعی بیشتر در منطقه باشیم.
عبدلی بیان نمود: طرحی ۱۰ ماده ای جهت ساماندهی و رونق گردشگری در کویر مرنجاب مصوب شده است که افزایش خدمات، تسطیح جاده، کاهش نرخ ورودی و عرضه بسته های تشویقی به گردشگران همچون مهم ترین بندهای این طرح است که درحال اجرا شدن آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تسطیح جاده و نصب علایم و تابلو که از دغدغه های اصلی گردشگران بوده در دستور کار قرار گرفته است و از هفته آینده این مهم آغاز خواهد شد و گردشگران در ماه آبان شاهد ساماندهی و تسطیح جاده خواهند بود.
عبدلی تصریح کرد: دریافت ورودی از گردشگران بر مبنای میزان خدمات عرضه شده تعریف خواهد شد تا رضایت بیشتر گردشگران را فراهم نماییم و رونق گردشگری در منطقه مرنجاب را شاهد باشیم.
وی ضمن اشاره به تشکیل شورای مشورتی ویژه مرنجاب با حضور فعالان و صاحب نظران حوزه گردشگری اظهار داشت: این شورا با نظارت بر مدیریت مرنجاب و عرضه راهکارهای رونق گردشگری بعنوان بازوی مشورتی مسئولان گردشگری شهرستان به رونق گردشگری کمک خواهد نمود.
عضو شورای مشورتی کویر مرنجاب هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه کویر مرنجاب همچون زیباترین و بکرترین کویرهای جهان است که هر ساله با استقبال توریستهای داخلی و خارجی همراه بوده است اضافه کرد: در چند سال گذشته، نبود مدیریت واحد و عدم ساماندهی باعث کاهش ورود گردشگران به منطقه مرنجاب شده است.
احسان شکاری اضافه کرد: از آغاز فصل گردشگری سال جاری با نظر مساعد فرماندار آران و بیدگل و همراهی شهردار و ریاست اداره میراث فرهنگی، شورای مشورتی ویژه مرنجاب تشکیل و در چارچوب کارگروهی چالش های گردشگری مرنجاب بررسی گردید.
وی افزود: ساماندهی گیت ورودی و کاهش ۵۰ درصدی نرخ ورودی از نخستین اقدامات در کارگروه ویژه مرنجاب بوده که تسطیح جاده و نصب علایم و عرضه بسته های تشویقی به گردشگران هم درحال اجراست.
شکاری خاطرنشان کرد: پیشبینی می نماییم با انجام اقدامات در جهت ساماندهی کویر مرنجاب شاهد افزایش ورود گردشگران در ماه های آتی به کویر مرنجاب باشیم.
یک توریست اهل کرج در گفتگو با ایرنا ضمن ابراز شادمانی از کاهش ۵۰ درصدی نرخ ورودی اظهار داشت: نرخ ورودیه کویر مرنجاب سال قبل خیلی نامتعارف افزوده شد که موجی از نارضایتی در میان گردشگران را به همراه داشت.
شهرام امینی اضافه کرد: کاهش نرخ ورودی گام خوبی در جهت رونق گردشگری مرنجاب است به شرطی که اقدامات تکمیلی همچون تسطیح جاده و افزایش خدمات در منطقه مرنجاب را هم به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: حال منطقه مرنجاب و خصوصاً جاده آن ناخوش است که امیدواریم مسئولان آران و بیدگل همانطور که قول داده اند تسطیح جاده را در اولویت برنامه های ساماندهی منطقه زیبای مرنجاب قرار دهند.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیتهایی مانند کویر نوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده ها هزار نفر توریست داخلی و خارجی است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.



منبع:

1403/07/27
13:35:21
5.0 / 5
6
تگهای خبر: توریست , خدمات , شهر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری