۲ و نیم میلیون توریست داخلی به آذربایجان شرقی سفر کردند

۲ و نیم میلیون توریست داخلی به آذربایجان شرقی سفر کردند

به گزارش فقط سفر، تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی مجموع ورودی توریستهای داخلی به آذربایجان شرقی در 6 ماهه نخست امسال را 2 میلیون و 520 هزار نفر اعلام نمود.


احمد حمزه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار بصورت رسمی و با اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی بومگردی ثبت و ضبط شده است که حداقل اقامت گردشگران در استان ۲ شب بود.
وی میزان افزایش اقامت در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در سالجاری نسبت به زمان مشابه پارینه را هشت درصد اعلام نمود و اظهار داشت: میانگین اشغال هتل ها و اماکن اقامتی این استان از شروع سالجاری تا حالا ۹۳ درصد بوده است.
وی اعلام نمود: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ترددهای جاده ای در این استان با یازده میلیون و ۵۳۰ هزار سفر نسبت به سال قبل رشد ۱۵ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان میدهد.

افزایش ۴۶ درصدی بازدید از موزه های استان

حمزه زاده از شکسته شدن رکورد بازدید از موزه های آذربایجان شرقی در ۶ ماه سالجاری نسبت به زمان مشابه پارینه آگاهی داد و افزود: در طول این مدت بیش از ۸۵۰ هزار نفر با فروش بلیت و ثبت در سامانه مربوطه از موزه های استان بازدید کردند که رکوردی جدید دراین زمینه بشمار می رود.
وی میزان افزایش بازدید از موزه های آذربایجان شرقی در سالجاری نسبت به پارینه را برابر با ۴۶ درصد اعلام نمود.



حمزه زاده مجموعه تاریخی و موزه کلیسای سنت استپانوس را دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده در بین موزه های آذربایجان شرقی اعلام نمود و اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۲۰۶ هزار نفر از این مجموعه بسیار دیدنی و ثبت شده جهانی بازدید کردند.
وی موزه های آذربایجان، قاجار، مسجد کبود و موزه مشروطه را به ترتیب با ۷۵ هزار نفر، ۶۸ هزار نفر، ۵۷ هزار نفر و ۴۸ هزار نفر دارای بیشترین تعداد بازدید کننده امسال اعلام نمود.






حمزه زاده با اشاره به افزایش چشم گیر تعداد بازدید کننده های داخلی و خارجی از روستای تاریخی کندوان، اظهار داشت: امسال این روستای تاریخی و بی مثال در جهان که پارینه در لیست روستاهای گردشگری جهان قرار گرفت، با ۲۵ درصد رشد ورودی توریست مواجه بود.
وی با اعلان اینکه آذربایجان شرقی در سالهای اخیر به یکی از پنج استان نخست ایران در جذب توریست تبدیل گشته است، تصریح کرد: امروز این استان یکی از استانها و مناطق هدف گردشگری ایران است که باید کوشش های خودرا چند برابر نماییم تا این روند با شدت بیشتری ادامه یابد.
حمزه زاده وجود تعداد چهار هزار و ۸۰۰ اثر، ابنیه و محوطه تاریخی و تمدنی آذربایجان شرقی را ظرفیتی بسیار مهم و محوری برای توسعه صنعت گردشگری این استان برشمرد و بر همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرائی و رسانه های گروهی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصرار کرد.



از مجموع آثار و ابنیه های تاریخی آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۲۵ مورد در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.




منبع:

1403/08/01
10:40:28
5.0 / 5
17
تگهای خبر: آپارتمان , توریست , ثبت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری