مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

سرانه اقامتی و پذیرایی هرمزگان 25 درصد افزایش پیدا کرده است

سرانه اقامتی و پذیرایی هرمزگان 25 درصد افزایش پیدا کرده است

فقط سفر: به گزارش فقط سفر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ضمن اشاره به افزایش ۲۵ درصدی سرانه های اقامتی و پذیرایی اظهار داشت: تأسیسات گردشگری استان با ۲۵ درصد افزایش به ۴۲۲ واحد رسید.


به گزارش فقط سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد محسنی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالان این حوزه اضافه کرد: اتاق های مراکز اقامتی با افزایش ۲۷ درصدی به هشت هزار و ۶۰۰ اتاق رسیده و تخت خواب مراکز اقامتی هم با با افزایش ۳۰ درصدی به ۲۸ هزار تخت افزایش پیداکرده است.
وی اظهار نمود: با عنایت به مزیت و ماهیت گردشگری هرمزگان، این استان با کمبود فضا و سرانه گردشگری روبرو است که امید است به همت دولت این کمبود جبران شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ضمن اشاره به شعار سال روز جهانی و هفته گردشگری که بعنوان گردشگری و صلح نام گذاری شده است، اظهار داشت: این نامگذاری از آن حکایت می کند که گردشگری در افزایش صلح اندیشی و تثبیت آن نقش آفرینی می کند.

همه ارگان ها باید همراه میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری تلاش کنند
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری اظهار داشت: گردشگری در جهان بعنوان یک صنعت در توسعه اقتصادی شناخته می شود و و این را نباید و نباید به آن بی توجهی کرد.
مرادی اظهار داشت: در استان هرمزگان دریا بعنوان یک ظرفیت گردشگری می باشد اما این ظرفیت کم نظیر مورد مغفول واقع شده است.
نماینده مردم بندرعباس، بندر خمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: نباید در توسعه گردشگری فقط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مسئول بدانیم؛ ما معتقدیم که این روند نیازمند یک همکاری و همدلی همه‌جانبه است.

استفاده از ظرفیت سمن ها برای توسعه گردشگری
احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان هم در این آیین، ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: شعاری که برای سال جاری در نظر گرفته شده گردشگری و صلح است.
وی بیان نمود: هرچند صلح و امنیت مأموریت اصلی سازمان ملل است اما متأسفانه این دو مقوله در دنیا مغفول مانده است.
کامرانی ضمن اشاره به این که گردشگری حوزه ای است که ارتباط بین ملت و اقوام، ادیان و همه انسان ها را شکل می دهد، اضافه کرد: گردشگری فراتر از مرزها می تواند منجر به توسعه و همکاری شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: کشور ما در حوزه گردشگری از نظر اقلیمی جز پنج کشور نخست دنیا و در حوزه اماکن گردشگری هم جز ۱۰ کشور برتر دنیا به حساب می آید.
وی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به فعالیتهای بخش خصوصی و سمن ها در حوزه گردشگری اظهار داشت: تمامی کشورهای که در مردمی سازی حوزه گردشگری فعال بودند، در این صنعت موفق شدند.

گفتنی است، در این مراسم تفاهمنامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان و دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد گردید.
همچنین در این مراسم از کتاب راهبردهای ایجاد منطقه نمونه گردشگری روستایی مهرگان رونمایی گردید و در انتها مراسم از فعالان صنعت توریسم استان تقدیر و تشکر شد.



منبع:

1403/07/08
11:55:19
5.0 / 5
158
تگهای خبر: صنایع دستی , فضا , گردشگری , میراث
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری