معاون شهردار تهران خبر داد

كاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز به یك ماه تا آخر سال

كاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز به یك ماه تا آخر سال

به گزارش فقط سفر معاون شهردار تهران از هدفگذاری مدیریت شهری پایتخت برای صدور پروانه ساخت و ساز برای پرونده های معمولی و بدون مشكل ظرف مدت یك ماه اطلاع داد.



به گزارش فقط سفر به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به انتقادات شورای شهر تهرن از افزایش میزان نارضایتی شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری اظهار داشت: مبحث نارضایتی مردم از بخشی از عملكرد شهرداری یك واقعیت است كه نمی توانیم آنرا انكار نماییم اما این امر در بخش های مختلف بررسی می شود و مهم این است كه در این زمینه گوش شنوایی داشته باشیم كه داریم.

وی با تاكید بر اینكه مواجهه مردم با شهر و شهرداری دارای ابعاد مختلف است كه در این میان نارضایتی از بخش شهرسازی تنها حدود ۱۸ درصد از نارضایتی ها در مقایسه با كل مسائل شهر را به خود اختصاص می دهد، اظهاركرد: در حوزه شهرسازی به واسطه برون سپاری بعضی از فرایندها و ارجاع آنها به دفاتر خدمات الكترونیك امكان دارد نارضایتی هایی شكل گرفته باشد. بخشی هم به علت رفتارهایی است كه باید طبق ضوابط انجام دهیم و طبیعی است افرادی كه تخلف می كنند از این فرآیند ناراضی باشند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: اگر از عموم مردم در مورد عملكرد شهرداری در مورد پیشگیری از تخلفات بپرسیم حتما مردم رضایت خویش را اعلام خواهند كرد. با این وجود فرآیند شهرسازی هم در دفاتر و هم در معاونت شهرسازی مناطق احتیاج به جراحی جدی دارد.

گلپایگانی به راهكارهای حل این مورد اشاره و اظهاركرد: چند استراتژی برای این مورد در نظر گرفتیم كه گام نخست آن اصلاح ضوابط و مقررات است. برای تحقق این امر تیمی از كارشناسان در چهار گروه كاری تشكیل شده است تا در این زمینه صدمه شناسی كنند و فرآیند اصلاحات هم شروع شد البته بخشی از این اصلاحات احتیاج به تایید كمیسیون ماده ۵ دارد چونكه بعضی از قوانین و مقررات با هم در تناقض هستند.

وی افزود: واقعیت این است كه سازمان كاری كه هم اكنون چیده ایم و متكی بر برون سپاری و خدمات الكترونیك است، اشكال دارد. زمانی كه دفاتر را با رویكرد درست واگذاری كار به مردم ایجاد كردیم، سعی كردیم عین همان سازمان كاری كه در شهرداری اعمال می شد را در بخش خصوصی پیاده نماییم. حال آن كه ماهیت دفاتر خدمات الكترونیك سودآوری و جلب مشتری است.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: تحت این شرایط یكی از طریق حل ها این است كه فرآیند پیچیده فعلی را ساده و ظرفیت های موجود را به یكدیگر متصل نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاكید شهردار تهران در خصوص كوتاه سازی فرآیند صدور پروانه پرداخت و اظهار داشت: با ظرفیت های موجود كه در خود دفاتر خدمات الكترونیك وجود دارد و اتصال امكانات و شبكه های اطلاعاتی می توانیم سطح رضایت مندی و سرعت كار را افزایش و درعین حال هزینه ها را كاهش دهیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، گلپایگانی در انتها اظهاركرد: هم اكنون پرونده هایی موجود است كه ظرف یك هفته پروانه ساخت و ساز دریافت می كنند اما این امر معمول نیست. به صورت متوسط هم مدت زمان دریافت پروانه ۶ تا ۷ ماه است اما هدف ما این است كه تا آخر سال این بازه زمانی را به یك ماه كاهش دهیم البته این مورد شامل پرونده های مشكل دار نخواهد شد.




1398/06/17
01:40:52
5.0 / 5
4766
تگهای خبر: پایتخت , خدمات , شهر , شورای شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری