معاون گردشگری خبر داد

از برگزاری سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با ۷ سفیر

از برگزاری سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با ۷ سفیر

با وجود افزایش روز افزون شمار مبتلایان كرونا و مناطق قرمز و پرخطر در كشور، معاون گردشگری می گوید از ستاد مدیریت كرونا، مجوز برگزاری سه رویداد ملی گردشگری را در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برای تیرماه گرفته است تا در جامعه نشاط ایجاد شود.


به گزارش فقط سفر به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در جلسه ای که با نمایندگان تشکل های گردشگری و مدیران کل دفاتر معاونت گردشگری با مبحث تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه گردشگری برگزار شد، تصریح کرد: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در چارچوب تحریک تقاضا از جانب تشکل های گردشگری عرضه شد. البته برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می شود، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و... را می توان در داخل این برنامه دید.
تیموری افزود: مبحث بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته شود، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک توریست وارد کشورمان می شود چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آنها را تهدید نمی کند و ما بعنوان مقصد امن هستیم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ما و بخش خصوصی باید کمک نماییم تا در کنار آموزش درباب نحوه مواجه با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تأسیسات گردشگری نشان داده شود. همین طور در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر کنند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، مشخص نماییم.
او اضافه کرد: در بحث اقدامات حمایتی برای تأسیسات گردشگری، دکتر مونسان کارهای مختلفی انجام دادند. بعنوان یک اجبار نیاز است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار نماییم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درمورد سفر لازم است.
تیموری اظهار نمود: مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داده است، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد دادند، یعنی سفر همراه با سلامت که مبنای کار قرار گرفت، همین طور در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه ای از جانب این وزارتخانه با عنوان معیشت بعلاوه سلامت تصویب و این مساله تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

معاون گردشگری افزود: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار نماییم تا آنها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می کنند، صادر کنند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این مساله را به بخش خصوصی واگذار می نماییم ما هم دراین زمینه حمایت می نماییم تا اعتمادسازی درباب سفر امن بیشتر شود.

وی از برگزاری ماهانه یک جشنواره گردشگری در هر استان آگاهی داد و اظهار داشت: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و برمبنای استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان جهانی گردشگری و سازمان بهداشت جهانی نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار دارد و وزارت بهداشت هم تصویب کرده است، باید ترجمه شود و ۷۰ درصد آن هم انجام شده است.

پیگیری تعطیلات پاییزه، زمستانه و آخر هفته
این مقام مسوؤل در گردشگری اضافه کرد: نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در چارچوب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیأت دولت عنوان شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به سبب شیوع ویروس کرونا انجام نشده است، ایجاد نماییم.
او افزود: طرح تعطیلات آخر هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه و پنجشنبه هم اضافه شود، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

رایزنی با ۷ سفیر برای جذب توریست خارجی
معاون گردشگری کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب توریست خارجی در این ایام اظهار داشت: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم. حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت کنند.
وی ادامه داد: سفرای ما هم برای بازیابی و رونق گردشگری بین المللی جلساتی برگزار کرده اند. این رایزنی های بین المللی از سوی ما شروع شده است و بخش خصوصی هم مانند آژانس داران و هتلداران هم با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای صورت گیرد.

بودجه تبلیغات گردشگری در صف سازمان برنامه و بودجه
تیموری درباره تبلیغات در حوزه گردشگری هم اظهار داشت: از زمان حضورم در معاونت گردشگری مبحث تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم. دولت باتوجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ اقتصادی مشکل دارد، اما تمام این موارد در چارچوب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی هم دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این مساله ابلاغ گردید. این سازمان مطرح کرده بود که باید این مساله به شکل مصوبه تصویب شود، حالا این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت قرار دارد به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت گردشگری تهیه به آنها عرضه و قرار شد بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته شود، البته مسیرهای گرفتن این بودجه طی شده است.

راه حلی برای سفر توریستهای خارجی و ایرانی در کرونا
او با اعلان اینکه بحث گردشگران انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا هم به این مساله تاکید می شود، اظهار نمود: گردشگری انفرادی چندین سال است که در سطح جهان مطرح شده و با شیوع ویروس کرونا تاکید بیشتری شده است. به جهت اینکه به سمت روند بین المللی پیش برویم باید به طرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت نماییم.
تیموری افزود: برای رونق گردشگری داخلی باید بخش خصوصی کمک نماید و پیشنهادهای خویش را دراین زمینه عرضه نماید تا تمام تأسیسات گردشگری ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در چارچوب یک پکیج از جانب فعالان گردشگری مانند دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان و... تعریف و در نظر گرفته شود.
معاون گردشگری بیان کرد: باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی شود و حتی خصوصیت ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح شود، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته شود. باید پکیجی را برای گردشگران طراحی نماییم که باصرفه باشد. البته این پکیج باید برای توریستهای خارجی هم در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: حالا گردشگری انفرادی در سطح دنیا مطرح است. برای این که ما هم بتوانیم از این مساله بهره مند شویم باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی نماییم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده شود.
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: انجمن ها و تشکل های ما برای تحریک تقاضای سفر در بعد داخلی و بین المللی برنامه های خویش را عرضه کنند.
تیموری از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی ۳۱ استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای آگاهی داد و اظهار نمود: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران بعنوان کانون ملی گردشگری دفاتر برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و انجام می شود. همین طور مقرر است ۳۱ تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و... یک استان در استان های هم جوار و منطقه اجرا شود.

برگزاری روز ایران در ترکیه، آذربایجان، آلمان و هند
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ تورگردانان در سطح بین المللی، اظهار داشت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف گردشگری ایران دعوت می نماییم و در حاشیه آن نشست های بی تو بی با فعالان کشورهای بازار هدف گردشگری ایران برگزار می شود، همین طور تورهای آشناسازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.
معاون گردشگری اظهار نمود: برگزاری روز گردشگری ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.
او درباره دیگر برنامه های معاونت گردشگری برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی، اظهار داشت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان برگزار می گردد.
تیموری از برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در ۱۰ کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، برای رشد و توسعه گردشگری بین المللی آگاهی داد.




منبع:

1399/03/29
23:29:17
5.0 / 5
2309
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , تبلیغات , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری