مدیركل میراث فرهنگی فارس:

اجازه هیچ فعالیت معدنی در حریم تخت جمشید نمی دهیم

اجازه هیچ فعالیت معدنی در حریم تخت جمشید نمی دهیم

فقط سفر: به گزارش فقط سفر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار داشت: این اداره اجازه هیچ گونه فعالیت معدنی و یا استخراج خاک در حریم های میراث جهانی تخت جمشید نمی دهد.


به گزارش فقط سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدثابت اقلیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار نمود: فعالیت معدن و کارخانه متعلق به شهرداری مرودشت در حریم تخت جمشید و کوه رحمت است و با عنایت به حساسیت های موجود و ضوابط میراث فرهنگی تمامی مجوزهای صادر شده در مورد فعالیت این معدن بازنگری می شود.
وی افزود: کوه رحمت در زمینه و حریم محوطه میراث جهانی تخت جمشید قرار دارد و دارای سه حریم مشخص است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: کارخانه سنگ شکن و معدن شن و ماسه که متعلق به شهرداری مرودشت است در حریم درجه ۲ تخت جمشید فعال شده و فعالیت اش باید متوقف شود.
ثابت اقلیدی از دادستان عمومی و انقلاب مرودشت برای صدور حکم توقف فعالیت کارخانه سنگ شکن و معدن شن و ماسه متعلق به شهرداری مرودشت تقدیر نمود و اظهار داشت: فعالیت این معدن و کارخانه به دلیل تمدید نشدن پروانه تا اطلاع ثانوی متوقف گردید.
باستان شناسان و فعالان میراث فرهنگی معتقدند معدنکاوی در کوه رحمت علاوه بر آن که منظر تاریخی این اثر را از بین می برد، منجر به تخریب محوطه های باستانی در دامنه کوه هم می شود و چون این بخش در حریم درجه ۲ تخت جمشید قرار گرفته، حتی درختکاری و هرگونه ساخت و ساز هم در آن ممنوع و دارای ضوابط خاص است.



منبع:

1403/07/11
11:26:01
5.0 / 5
134
تگهای خبر: تخت جمشید , درختكاری , شهر , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
فقط سفر

onlytravel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فقط سفر محفوظ است

فقط سفر

سفر و گردشگری